Alfred Hendrickx
NIEUWS

Provincie Antwerpen schenkt zes objecten van Expo 58

De Provincie Antwerpen schenkt zes belangrijke designobjecten van eind 1950 aan Design Museum Gent. Ze stonden alle zes samen op Expo 58 in het paviljoen van de Provincie Antwerpen. Vier daarvan zijn van de hand van de Mechelse designer Alfred Hendrickx. Een canapé en twee stoelen met metalen onderstel, gegarnierd met wollen stof en één dressoir met schuifdeuren die versierd is met tegels. De stukken stonden jaren in het depot van het Sterckshofmuseum in Deurne. Het Design Museum Gent zal de aanwinsten gebruiken voor studie en in tentoonstellingen naar het grote publiek.

160622Masten031
160622Masten033